Tuesday 19 July 2011

the privileges

It IS a privilege to get pregnant.

Gak semua orang (wanita) bisa hamil, dan sekalipun bisa, kadang gak secepat yang mereka harapkan, atau selancar yang diinginkan.
Memasuki usia kehamilan yang 16 minggu ini, saya semakin takjub dengan apa yang tengah terjadi dalam tubuh saya ini.
Ada manusia baru yang sedang diciptakan di dalamnya! What a wow!
Setiap saya menatap atau mengelus perut saya yang mulai membulat, I could never contain this idea. How could something or someone that never exists before, now is being created right inside my body? All praises to God, He is super awesome!!!
Terkadang saya alpa memperlakukan ciptaan baru ini dengan spesial. Sometimes I forget to pray for him/her, sometimes I forget to read him/her Bible, sometimes I forget to sing him/her lullaby or anything that books suggest. Terkadang saya juga kalap makan apa yang saya suka, namun dengan cepat tubuh saya meresponi dan saya pun menyesal karena kalah dengan keinginan saya.

Saya pun lega ketika mendapati apa yang saya rasakan di minggu-minggu pertama kehamilan merupakan hal yang wajar.
Ya, saya sempat mempertanyakan, kenapa saya harus hamil? Mengapa secepat ini?
Itu semua terbersit karena saya kesal dengan perubahan yang tengah terjadi dalam tubuh saya. I was upset that I got tired easily. I was upset that I got queasy almost all the day. I was upset that I lost my appetites. Until I discovered that those queasiness came over me when the hormones (one of them is HCG - if I'm not mistaken) was flowing, I started to lay my hand on my tummy whenever those uneasiness came. And suddenly, I got feeling better and better everyday, even enjoying those moments.

A different story now. I can embrace the fact now, that I am with a baby. It is amazing.

Besides, you have plenty of privileges while you're expecting. Basically - based on a text I read - you can blame anything on your hormones! :D
Like, when my husband criticized my choice of restaurant, I cried just like that. I didn't really know why, but I found myself answered my husband's surprise with, "I don't know! I'm pregnant!"
Well, it's not a good habit anyway. My poor baby.

Then, there's some predictable questions, like:

#1. "NGIDAM APA?"

Pertanyaan ini agak sulit dijawab.
Pertama, kalo ngidam di sini maksudnya craving for something specific for a long run, I don't have it. Rasanya seperti biasa aja, waktu sebelum hamil, kadang kepingin ini kepingin itu, yang lumrah dirasain bahkan oleh orang yang lagi gak hamil sekalipun!
Kedua, kalo saya bilang lagi kepingin apa, ga enak gitu kayaknya lagi minta dikasih, hihi.... Cukup terbukti waktu saya lagi (cuma) nanya2 soal cokelat Superman, langsung dibeliin 2 bungkus sama temen baek saya, haha....
Terus waktu bilang sama Mama lagi kepingin lapchong, dikirimin dengan segera! Woohoo.
What a privilege of being pregnant :D

#2. "KIRA-KIRA FEELING LO CEWE APA COWOK?"
I. Don't. Know.
My husband is 95% percent that the baby is a boy. Meanwhile, I don't want to be that sure. I mean, yes, yes, I'd prefer a boy as my firstborn, but a little girl won't hurt either! Baby girls are adorable! Then the question will move on to some comments like, "Muka lo bersihan. Lu keliatan lebih cakep. Kayaknya anak lo cewek deh."
FYI, saya kan emang lagi perawatan muka....

#3. "GIMANA PERASAAN LO WAKTU HAMIL? HEPI DONG PASTINYA!"
Pada awal trimester 1, pertanyaan itu akan lebih susah dijawab jika disertai dengan kalimat kedua. I just didn't have heart to crush those cheerful faces by answering honestly, "Gak juga tuh. Gue pusing, capek, mual!"
Tapi sekarang beda dong, hahaha.


Other privileges are like, people will be more concern about you, they will happily give you seat, kindly remind you to be careful, and things they call, hoki si bayi, or baby’s luck. I don’t know, but I do experience it ;) like, when I was craving for chicken soup+beancurd, my mom cooked it without me telling her. Maybe that’s why I don’t feel like ngidam, because everything I crave, I get. Hahaha.

Aside from those privileges, surely, as I’ve mentioned earlier, the biggest privilege of being with a baby is that God trusts us enough to begin a wonderful creation, right inside a mere human’s body. I’m so honoured.

No comments: